Kjøp Denne Doctor Who DVD: UK  Kjøp Doctor Who DVD på Amazon.co.uk

Kjøp Denne Doctor Who DVD På Blu-ray: UK  Kjøp Doctor Who DVD på Amazon.co.uk

Last Ned Doctor Who episoder på Amazon.com

Oi! Toby Whithouse! Her borte! Kan du komme litt nærmere? Nærmere. Sånn ja.

SMOOOOOOCH!

Vi elsker denne episoden til døden. Det er Doctor Who som fungerer fra start til slutt.

ja, vi vet at det er plottlikheter mellom Dette og Toby Whithouse ‘ s stellar School Reunion. Det spiller ingen rolle i det hele tatt. Vi har sett denne historien mange ganger uansett. Det er hvordan du gjør det som betyr noe,og dette kommer over som en hyggelig frisk og underholdende ta som passer perfekt til Den Ellevte Doktors karakter.

Så hva gjør det så vellykket? Først av alt er det skalaen. Ja, dette viser seg å være om ødeleggelsen av et helt løp, Men takk Gud, vi får ikke se dem alle zoomer om truende i himmelen, vi mener vannet, for en gang. I stedet er det egentlig en to-hander mellom Doctor Og Rosanna, med støtte fra en veldig liten håndfull andre tegn. Betyr dette underplay de store problemene som står på spill? Faktisk, det motsatte. Mikrokosmos er ikke bare nok, det er mer opp i ansiktet enn tusenvis AV CGI fisk juling rundt blottet sine hoggtenner noensinne ville være. Med svært få unntak har den nye serien glemt at mindre er et helvete av mye mer. Vampyrene I Venezia får det helt riktig.

selvfølgelig ville en tohender falle flatt på ansiktet hvis en av hendene var forstuet. (Arbeid med oss her.) Heldigvis er det absolutt ikke et problem . Du vil gjette Helen McCrory ville slå den ut av parken, og oh boy, gjør hun. Sensuell, truende, vemodig? Kom igjen. Det er en glede å se henne levere hver linje.

Når Det Gjelder Matt Smith, trodde vi ikke at vi kunne like hans ytelse mer enn vi allerede gjør, men hver uke forbauser han oss ved å bli bedre, og denne uken er ikke noe unntak. Hvordan elsker vi ham? La oss telle måtene.

vi er veldig imponert over måten han går på linjen når det gjelder sensualitet, for en start. Det er lenge siden Den Fjerde Doktoren var Sarah Janes beste venn: ting har ikke vært så uskyldige som det siden den nye seriens begynnelse. På den andre siden, han Er Legen: vi er ikke av skolen som mener At Legen må være aseksuell, men å gjøre ham til en bog-standard romantisk helt ville forringe hans all-viktige fremmedhet og generelt trekke fra den merkelige, men umiskjennelige klyngen av kvaliteter som har holdt ham i virksomhet i 47 år. Det er en fin skillelinje: Den Tiende Legen ble noen Ganger dratt litt for langt ned den romantiske enden av spekteret, men så langt Denne Legen er pitched helt riktig. Han kan flørte For Gallifrey (føler at zing mellom Ham Og Rosanna), men han vet nøyaktig hva han er og ikke kommer til å gjøre.

Og det er derfor alle ting her som følge Av Amys forsøk på forførelse i Kjøtt og Stein fungerer briljant når det kunne ha vært å kikke gjennom fingrene pinlig. Det er ikke helt utelukket, på den måten det ville vært for de klassiske Legene, men likevel til tross for kort retur hennes kyss han har bestemt seg for at han ikke kommer dit. Skarpheten av hans observasjon Til Rory at Han bare skjedde å være der, hans godartede holdning Til Rory, og hans bekymring for Rory og Amys forhold kan ha vist seg ulegent, men det gjør det ikke på noen måte. Vi har hatt en sjalu kjæreste i TARDIS før, men Ellevte Doctor målt forhold Til Rory er en velkommen endring fra Den Tiende Doctor flinging mothaker På Mickey.

Han er flott på så mye annet også. Som tøylesløs trussel, for eksempel, som likevel sender en istapp ned ryggen. Vi hevder at Den Tiende Doctor fineste øyeblikk er i konfrontasjon Med Finch I Skolen Reunion: Her Matt Smith får en lignende mulighet, og gjett hva, han er like god på Det Som Tennant er. Hans scene Med Rosanna er elektrisk: Han har Legens autoritet uten spørsmål.

Og alle de andre tingene han gjør med ansiktet hans! Hans utseende etter at han har fortalt pubful Av Rory kamerater hva en stor kysser Amy er. Hans uttrykk som han innser Guido er i ferd med å sprenge kruttet. Ansiktet Som Rosanna påpeker han offed en annen hele løpet, og etter at hun kaster seg i vannet.

Du kan ta Hans Lege (veldig) seriøst; du kan le av ham; du kan se, i et enkelt blikk fra ham, 900 års erfaring bak den ungdommelige faç. Og viktigere, du kan se fremmede i ham også, en viktig egenskap som ikke Alle Leger har vært i stand til å fange. Vi er i himmelen. Dette er sider Av Legen vi ventet På Den Tiende Legen å utvikle – og for det meste ventet forgjeves.

Også Rory jobber veldig bra. Grei fyr som er åpenbart sint Om Amy, stakkars jævel, og ikke overawed av Legen, enten. Faktisk har han virkelig nummeret sitt: hans tale om folk som ønsker å vise Seg For Legen, er død på pengene (og fantastisk levert til oppstart). Hans vanlige reaksjoner i en ekstraordinær situasjon er en stor kontrast Til Doktoren Og Amys glede i farefare – og hans gradvise skifte bort fra det mot den sværdekampende enden av skalaen er like effektiv.

Som For Amy, pffft. Vi var ikke spesielt betatt av henne prøver å shag Legen kvelden før bryllupet hennes, og vi er enda mindre imponert nå som Vi har fått vite Rory litt bedre. De kan nedgradere det til et kyss alt de vil, men at det ikke var mer, er ned Til Legen, ikke Amy. Vi håper svaret på dette er fortsatt foran oss, men hvorfor i helvete er hun gifte Rory likevel hvis hun ikke vil? Det er ikke som om hun fordømmer seg til et liv i slit som guvernante eller noe hvis hun ikke kan fange en ektemann. Og til tross For Legenes (helt utrolige) tale om hvordan «livet der ute» forandrer deg, er det ikke det, eller alt, heller, Fordi Amy bestemte Seg for å løpe bort fra bryllupet hennes før hun hadde opplevd det. Selv om vi satte pris på hennes mot her, de har litt ‘splainin’ å gjøre hvis Vi kommer til å like Amy mye igjen.

støttespillerne holder også sin ende av tingen opp. Spesielle big ups Til Lucian Msamati, som Som Guido viser enorm verdighet og hjerteskjærende bekymring om sin datter.

hva annet? Vi elsker det rene utseendet på tingen: spesielt belysningen er swoonily nydelig, og de får mest mulig ut av flybilletter Til Kroatia. Den costuming – den nydelige kragen Rosanna har på seg! Mwah! Hun har også et blonderoverlegg på hennes bodice som ser ut som fiskeskalaer, noe som er en fin touch. Noen ganske kameraarbeid , også-vi er veldig glad i skuddet fra bakken Av Francesco som virvler kappen sin. (Vi er suckers for en god kappe virvel.) Skuddet ovenfra Av Rosanna Og Francesco lolling rundt på brønnen er også nydelig,. Og vi elsker måten De kuttet bort Fra bildet Av Francesco gjør en svane dykk før han treffer vannet.

og historien? Kunne vært verre, kunne vært verre. Våre følelser generelt om vampyrer Er Buffy / Angel good, Twilight appalling, resten mest kjedelig. Og siden Dette Ikke Er Buffy, var vi bekymret. (Da vi skjønte at du bare kan se vampyrens onde tenner noen ganger, førte dette til en lang diskusjon om hvordan DET VAR OK fordi vampyrer har normale tenner når de ikke vamperer ut. Da skjønte vi At Det Var Buffy, ikke ekte liv. Da skjønte vi at vi har problemer med å skille mellom de to. Så var det en ruminativ pause.) Men siden det egentlig ikke er en vampyrhistorie, var det ingenting å bekymre seg for. Vi får den fantastiske skummelt / morsomme scenen med jentene, Legen og speilet, litt nibbling, og så blir vampyrene glemt.

når det gjelder historien Om Saturnynians, er det en godt slitt sti, men gjøres effektivt, og det gir mulighet for de helt gode scenene Mellom Rosanna og Legen som hun truer ham, prøver deretter å forføre ham, og ber om ham, alt for å redde hennes art. Vi har vært her før, selvfølgelig, men det er veldig mye verdt å se Denne Legen ta sin beslutning – og registrere konsekvensene.

det er et skript som betaler tilbake mer enn en ser på: «jeg tror å beskytte fremtiden til ens egen er en hellig plikt .»»Da vil vi ta din verden.»Din sleipe lille hyse, du! Og det er så morsomt! «Kan noen slippe henne inn og gi henne en genser?»»Fordi ærlig, det er enten dette eller tokens.»»Jeg er en gondol … driver.»»Jeg er Fra Ofsted» …stopp oss før vi kaster hele skriptet inn her.

det er ikke bare en latteropprør, selvfølgelig. I tillegg til showpiece scenene, er det de små, men effektive linjene Som Isabellas «the sunlight burns my skin like candle wax «og Rory’ s bitter » Du kan love meg det, kan du?»Og den er full av subtile, men fortellende berøringer, som måten de understreker Rorys ubehag med sin situasjon på den måten han kanter av kruttfatene bare for å lektere inn i den hengende kaninen. Og det er ekte spenning her også, spesielt Når Amy er alene i skolen.

Er det bare en klassisk episode regummiert? Slett ikke. Toing og froing om Doctor / Amy / Rory lurve triangle er nok i seg selv til å skille den fra de gamle historiene, men det er ikke bare det. Det er mange ting her inne, Som Legens reaksjon på jentene Og Legen Og Amy squeeing om vampyrer i Venezia, som bare kunne fungere med Denne Legen.

Så hva liker vi ikke? CGI, dessverre, er sørgelig og blir bare sørgelig og sørgelig til Den sørgelige scenen Til Doktoren og kuppelen. Yee-au. De burde ha lært Av Isabellas død, noe som var mye mer effektivt for creepiness av det vi ikke kunne se enn tonn CGIed fisk i vannet ville ha vært. Faktisk er den scenen en stinker generelt. Legens klatre opp på taket minnet oss med tvang Av 60-Tallet Batman TV-serien. Holy walking sidelengs, Doktor! Hvor mange Ganger må Vi se Legen valse opp et tårn uansett? Og hvorfor skulle noen, minst av alt en fisk, sette en sekundær krets på toppen av et tårn uten tilgang?

dessuten, var flom handler om? Ok, de er fisk og de trenger vann, men havene er fulle av det. Hva er poenget med Å synke Venezia? Gitt at jentene er alle døde uansett, så det er ikke et spørsmål om tipping i bruder eller noe, det virker som Et anfall Av pique På Rosanna del mer enn noe annet. Og mens The Doctor et al støv hendene av og hoppe bort lykkelig, basking i kunnskap om en godt utført jobb, er det ikke 10.000 dødelige Brødre I Vannet fortsatt hundepadling rundt i kanalene? (Takk Til Gareth Rafferty for å peke på dette.)

Det er andre assorterte biter av crappitude. Vi er ikke så opptatt av Veien Først Isabella og Deretter Guido dø dødsfall full av patos og ingen selv bemerker det. De er ikke så konsistente på hele sollyset. «Din er større enn min» fakkel scene er overegging pudding. Venetianerne er bemerkelsesverdig avslappet om en stor blå boks vises i midten av markedet, for ikke å nevne Om Amys antrekk, som i ye olde Venezia ville ha vært som å gå nedover gaten i undertøyet. «Slutwear» ville ikke ha begynt å dekke det. Som det var. Og Rory er bemerkelsesverdig uberørt av alle som snakker engelsk også. Men ingenting av dette betyr mye, fordi ingen av det bulker den rene brio. Det er problemer som synker skipet, som fecking om med naturen til skurkene dine til de er ugjenkjennelige, og det er problemer som er lopper og biter derav. Disse? Loppemarked.

Vi elsker det, elsker det, elsker det. Fangs for minnet.

MORAL: ikke legg alle fiskeeggene dine i en kurv.

OUTTAKES

SPRANG FRA SVAMPEN

Hvorfor brøt Doktoren ut av kaken, uansett?

MOISTURISE ME

den» Mumiens hydrerende » scene ser ikke så morsom ut på siden, men i forestillingen er det en ganske annen sak.

BESTILL DEN FØRSTE

lånekortet med Den Første Legen på! Vi gikk awwww!

ALLE ORDSPILL AV VIRKELIG

‘» du kysset henne tilbake?»»Nei, jeg kysset munnen hennes.»Dette er den typen spøk som dødsstraff ble oppfunnet for – men leveransen sparer mer enn det.

PAPERING OVER SPREKKENE

Vi elsker Måten Rosanna kaller Legen på det psykiske papiret. Vi vet at de sier at disse tingene er nødvendige, men de får fryktelig tedioso: å gjøre et interessant plott punkt ut av det i stedet er en stor forbedring.

SWEATED LABOUR

Det gir ingen mening at Guido har På Seg Rory ‘ s stag do sweatshirt når de har måttet skille ut uansett for resten Av Rory og Alle Amys antrekk, for ikke å nevne at det gjør ham ganske iøynefallende, men det er morsomt likevel.

KEISERINNEN HAR INGEN KLÆR

scenen Der Rosanna tar av seg klærne og dykker inn i stupebassenget, er gripende som alle kommer ut, og legemliggjør både hennes tap av og hennes dedikasjon til hennes art. Men vent litt-hun har faktisk ikke på seg noe av det! Det er alt oppfattelsesfilteret! Så hvordan får hun til å rive dem av og stable dem opp? (Takk Igjen Til Gareth Rafferty for denne.)

VINK FARVEL

Um, vi hater å nevne dette, men siden jordskjelvet allerede hadde skjedd da Legen gjorde sin domey-magi, ville han ikke ha stoppet tsunamien han advarte dem om.

Articles