Doctor Who zvony svatého Jana Snídaně 14

sedmá sezóna doktora Who dosáhne dalšího důležitého milníku s „The Bells of Saint John“, úvodní epizoda pro druhou polovinu sezóny,kde Jenna Louise Coleman konečně debutuje jako Clara Oswald. „Sněhuláci“ udělali většinu těžkého zvedání a nastavili nový status quo pro sérii 7B (podobně jako „vánoční invaze“ opravdu vzala těžký náklad z „nové země“ zpět v sérii 2), takže „zvony svatého Jana“ si mohou dovolit být mnohem odlehčenější epizodou než jeho předchůdce s relativně nižšími sázkami. A pokud jde o doprovodné představení, tato epizoda určitě poskytuje změnu tempa od toho, na co jsme zvyklí: obvykle jsme (znovu)seznámeni s doktorovou postavou očima společníka, když se s ním seznámili,ale po všem, co se stalo v „azylu Daleků“ a „sněhuláků“, jsme zde představeni společníkovi očima doktora pro změnu, když ji hledá a snaží se jí dát smysl.

„zvony svatého Jana“ má docela jednoduchý a přímočarý děj, který je v tomto bodě to, co byste očekávali od úvodní epizody společníka. Monstrum týdne zde není zaměřeno-založení Doktorovy hvězdy a předvádění všeho, co seriálu nabízí, je-což je škoda – protože hlavní darebáci této epizody jsou ve skutečnosti docela cool koncept, a cítí se mírně nedostatečně využívaní a nedostatečně prozkoumaní. Stimulace pro tuto epizodu je skutečně pomalá: první akt si vyžaduje čas na nastavení současných životních podmínek lékaře a Clary a jejich uvedení do pozice, kde se setkávají, ale odtud druhý a třetí akt začínají nabývat nějaké vážné dynamiky, protože hlavní špionážní téma epizody začíná být prominentní, a doktor a Clara začínají vážně čelit všudypřítomným darebákům, kteří terorizují Londýn.

doktor, který zvony svatého Jana spiknutí 8

po událostech „sněhuláků“ jedenáctý doktor stále žije v samotě „zvony svatého Jana“, v tuto chvíli se potlouká s některými mnichy a snaží se pochopit Claru Oswaldovou, nemožnou dívku-kdo je, odkud přišla a jak může být reinkarnována několikrát v celé historii. Vlastně jí začíná být trochu posedlý, abych ti řekl pravdu. Nakonec, jejich cesty se znovu zkříží osudem, a po tom všem, co pro ni lékař mezi epizodami udělal, je to ironicky Clara, kdo ho najde, když zavolá TARDIS o pomoc s počítačem, myslet si, že je to horká linka technické podpory. Závodění do moderního Londýna, kde žije, doktor dychtivě chce vyzvednout, kde skončili v poslední epizodě – a být jejím novým nejlepším přítelem-ale netuší, o čem mluví, a přirozeně, myslí si, že je úplně šílený.

tento problém vytváří hlavní konflikt mezi našimi dvěma hlavními postavami pro sérii 7B. Doktor vidí Claru jako rozšíření jejích ozvěn a přemýšlí, jestli není úplně pravdivá o tom, kdo říká, že je, zatímco Clara je opravdu její vlastní osoba se svými vlastními zkušenostmi, která zcela nezná skutečnost, že měla jiné životy než její současný. Z jejího pohledu se událost, která způsobí její reinkarnaci, ještě nestala a nestane se to až do „jména lékaře“. V každém případě je Clara následně terčem darebáků týdne, kteří ji chtějí mrtvou, protože ví příliš mnoho o jejich zlém plánu, jak zachytit lidské duše uvnitř internetu, jako jídlo pro mimozemského parazita. Doktor dělá jeho osobní poslání, aby ji podpořil a pomohl jí přežít: dvakrát ji selhal ve dvou různých životech v „azylu Daleků“ a „sněhuláků“, takže je odhodlán ji nyní udržet v bezpečí.

doktor zahájil postupný proces přechodu kolem svého zármutku pro rybníky a v poslední epizodě se postavil na nohy a v tomto bodě oficiálně dostal svou drážku zpět. Je zpět na vrcholu své hry na hrdiny, pokud je sebevědomý a nemilosrdně účinný způsob, jakým zachází se slečnou Kizletovou a jejími Goony. Poprvé po dlouhé době se předvede vše, co cestování časem dokáže, když se rozhodne ukázat Claře lana jako potenciálního společníka (znovu), a zjevně si ji užívá na zábavné jízdě na motocyklu po Londýně. Nakonec, slečna Kizlet a její tým hackerů se mu podaří chytit Claru pryč, když to nejméně očekává zrádným plíživým útokem, a plně ji hodlají podrobit osudu horšímu než smrt, stejně jako to udělali se stovkami dalších nevinných lidí. Ale doktor určitě nebude sedět a nechat to projít, tak se rozhodne jít vyvolat nějaké peklo.

přichází z paty poslední epizody, kde byl doktor překvapivě brutální K Dr. Simeon, vyvrcholení tohoto dobrodružství poskytuje další příklad toho, jak můj chlapec jedenáct může být jeden kámen studený papa, když chce být. Pošle slečně Kizletové ve své kanceláři velmi zvláštní překvapení, přesvědčit ji, aby propustila všechny lidi, které uvěznila v oblaku. Poté, co proti ní zbrojí její vlastní zabijáckou technologii, její oběti jsou konečně spravedlivější. Doktor zachrání svět a strhne nebezpečnou stínovou organizaci, a je velmi pravděpodobné, že i když je to všechno působivé, je to pro něj stále jen běžný den v kanceláři. Jakmile je Londýn opět v bezpečí, má osobní rozhovor s Clarou, kde ji přesvědčí, aby s ním odletěla a viděla ho vesmír. Konečně má šanci vyřešit záhadu její paradoxní povahy, ale bez vědomí mu, nenajde odpovědi, které hledá jako série 7 táhne se dál, protože hledá na všech špatných místech.

Doctor Who The Bells of Saint John Cafe 5

po dvou falešných startech, kde Jenna Louise Coleman hrála dvě zcela odlišné postavy v „azylu Daleků“ a „sněhuláků“, jsme konečně představeni skutečnému, původní Clara Oswald, se kterou strávíme další dvě a půl sezóny v „The Bells of Saint John“. Jako Rose Tyler, Clara je velmi rozporuplným společníkem ve fandomu show-máte tendenci ji buď milovat – nebo nenávidět, zejména s ohledem na to, jak velkou a vlivnou roli dostala v éře Moffatu – a naštěstí, docela se mi líbí.

Clara je chůva 21. století, která v současné době dělá laskavost pro některé její rodinné přátele, pomáhá jim držet pevnost, zatímco jsou v nouzi, protože jak každý ví, je to velmi spolehlivá a spolehlivá dívka. Ale ona je v současné době hit vyjetých kolejí ve svém životě a ona se cítí nenaplněné, protože vždycky snil o cestování a mají dobrodružství, když byla mladší, a usoudila, že by udělal mnohem víc sama se sebou teď, než postávat kolem své staré čtvrti. Všechny své sny a ambice pozastavila, aby se vypořádala s některými důležitými skutečnými věcmi (i když by chtěla uctít památku své matky, která s ní tyto sny sdílela), a v podstatě čeká, až její život skutečně začne v době této epizody. Doktor se jednoho dne objeví u jejích dveří, blábolící nesmysly, chovat se, jako by byli staří přátelé, když nejsou, a obecně je docela záhadný – tak přirozeně, myslí si, že je blázen, a rozhodne se od něj držet odstup. Ale poté, co lékař zachrání život před zlovolnou skupinou hackerů, kteří se ji pokusili zavraždit, reviduje svůj názor na něj. Rozhodne se, že je to divný chlap, ale není z poloviny špatný, a je to záhada, která stojí za to zůstat a vyřešit.

v průběhu této epizody je Clara představena podivnému, divokému a fantastickému světu, kde je zdánlivě možné cokoli, a k jejímu cti, místo toho, aby se vypnula a popřela, jako by to pravděpodobně udělala spousta lidí ve své pozici, se snaží držet krok a vzít to všechno v kroku. Clara je přitahována k bezstarostnému, svět zachraňujícímu životnímu stylu lékaře, navzdory jejím výhradám k němu, protože hluboko uvnitř miluje dobré dobrodružství. Neúspěšný pokus o nahrání její duše na internet skončí tím, že Claře dá nějaké super sladké hackerské dovednosti, kterou se později rozhodne vyzbrojit proti svým útočníkům-pomocí nich dá lékaři výhodu.

Clara je samozvaná kontrolní zrůda a vždy se cítí nejpohodlněji, když volá záběry operace. I když je to její první epizoda, začneme zde vidět některé rané stopy této vlastnosti. Když se lékař pokusí hacknout muže a ženy, kteří je loví, Clara to rychle převezme, protože je přesvědčena, že dokáže dělat práci lépe než on, navzdory tomu, že má pouze hloubkovou znalost počítačů na jeden den. Později, když doktor nabídne, že ji nechá cestovat s ním, a láká ji vším, co vesmír někomu může nabídnout, trvá na tom, aby počkal další den a dal jí nějaký čas na přemýšlení. Toto malé rozhodnutí opravdu ilustruje velký rozdíl mezi ní a jejími ozvěnami, kteří by skočili na šanci utéct s lékařem. Skutečná Clara, obecně, ráda váží své možnosti a sedí na opravdu velkém rozhodnutí, než udělá něco zásadního-alespoň do série 9, když se nebezpečně bezohledně. Clara stanoví podmínky, jak s ním začne cestovat, což opravdu připravuje půdu pro to, jaký bude její vztah s lékařem v budoucnu.

Doctor Who zvony svatého Jana Up The Shard 7

B-děj této epizody věnované darebákům je o zázrakech moderní technologie, a jak je lze použít k tomu, aby způsobili velké škody těm, kteří mají škodlivé úmysly – což znamená, že hlavní předpoklad této epizody se bude po několika desetiletích pravděpodobně cítit neuvěřitelně Starý. Ale jako neúmyslné období pro 2010, „zvony svatého Jana“ je docela přesné znázornění toho, jak propojené lidé se staly spolu navzájem po celém světě od vynálezu internetu, a to dělá opravdu dobré využití sociálních médií juggernauts jako Twitter a Facebook.

škodliví predátoři cílení na lidi prostřednictvím internetu je něco, na co jsme se všichni naučili připravovat v určitém okamžiku, pokud jde o základní bezpečnost na internetu – koneckonců vysílání vašeho osobního života miliardám cizinců vždy přichází s určitým souborem rizik – ale v „zvony svatého Jana“ existuje další vrstva nebezpečí, která lze nalézt pouze ve sci-fi sérii, jako je Doctor Who. Konkrétně zabijácké wi-fi, které vás napadne prostřednictvím vašeho počítače. Hlavní hrozbou této epizody je stínová organizace vedená ženou jménem slečna Kizlet, která nahrává lidské duše na internet s pokročilou technologií a poté je sklízí jako jídlo pro svého šéfa-nejmenovaného zaměstnavatele / mimozemského parazita, který se řadí nad všechny. Jak byste si představovali, slečna Kizlet je amorální žena, která nemá problém spáchat jakákoli zvěrstva, která musí, aby získala to, co chce – dokonce používá svou technologii na své vlastní zaměstnance, aby je čas od času manipulovala. Dokáže nabourat lidské mysli a použít je jako své loutky. Může hacknout technologii po celém Londýně, a použít ji ke špehování lidí nebo k jejich vystopování, ať jsou kdekoli.

s týmem slečny Kizletové je spousta paranoiového paliva, protože mohou být všude na světě a jejich vliv je dalekosáhlý. Teoreticky, měli by být obtížným nepřítelem, ale ve skutečnosti, v posledním aktu se s nimi zachází docela snadno. Nikdy neměli šanci proti lékaři, jakmile se rozhodl brát vážně, a ztratili svou vlastní ochrannou vrstvu anonymity, což je škoda, protože ambiciózní konflikt této epizody měl snadno potenciál být dvouparterem. Oceňuji, že plán darebáků má trvalé následky. Už nějakou dobu nahrávají lidi do svého virtuálního cloudu a většina jejich obětí nemá nová těla, do kterých by se mohla vrátit – byla pohřbena nebo zpopelněna před lety. Doktor může zachránit Claru a několik dalších nedávných cílů, ale pro většinu chudých duší, které uvěznili, milosrdná smrt je to nejlepší, co pro ně může udělat.

jak se epizoda uzavírá, „zvony svatého Jana“ trvá poslední temný obrat. Stvoření, pro které všichni darebáci pracovali, se ukázalo být velkou inteligencí, zápletka, která byla v celé epizodě docela dobře předzvěst: servery, které používají zrcadlové myšlenky, a hodí je zpět na lidi, než je zabijí, což bylo to samé, co mimozemský sníh udělal zpět v „sněhuláci“. Velká inteligence indoktrinovala slečnu Kizletovou, aby byla jeho pěšcem, když byla ještě dítě, stejně jako to udělal s Dr. Simeonem, a poté, co její užitečnost skončila, ji bez rozmýšlení vyhodí. Je k němu tak loajální, že vymaže všechny jeho stopy ze své mysli, aby zakryla jeho stopy. Tím zničí celý její dospělý život a trvale ji ponechá dítě v těle dospělé ženy, která nyní půjde do vězení za zločiny, které si nikdy nepamatuje. Slečna Kizletová byla hrozná osoba, a to je pro ni jistě karmický osud, ale budu zatracen, pokud to není bezútěšný člověk, o kterém bych opravdu přemýšlel.

Doctor Who zvony svatého Jana Snídaně 7

„zvony svatého Jana“ režíruje Colm McCarthy, nováček v seriálu, který za kamerou ukazuje spoustu dovedností a důvěry. Moderní nastavení této epizody se ukázalo být docela ostrým kontrastem s viktoriánským Londýnem, který jsme právě viděli v „Sněhulácích“, a musím říct, ze způsobu jeho natáčení, Londýn vypadá v tomto příběhu obzvláště krásně. Mnoho slavných památek města se objevuje, jako Westminsterský Most, řeka Temže, a samozřejmě, střep, který se stává ohniskem vyvrcholení.

skóre Murrayho Golda je tento týden velmi bohaté a mísí elektronické beaty s tradičním orchestrem s příjemným efektem. Téma jedenáctého lékaře „já jsem doktor“ je představeno několikrát po celou hodinu (v „Spoonheads“ a „Up The Shard“) a po všech ztrátách a porážkách, které doktor musel trpět v posledních dvou epizodách, jsou tyto triumfální opakování jeho hlavního tématu, když se mu podaří získat převahu nad darebáky, velmi uspokojivé. Clara téma je uveden další vitrínu stejně a rozšířil na plně, poté, co dělal jeho správný debut v poslední epizodě, ve skladbě “ Clara?“: náladový, bezstarostný a romantický kousek, který podtrhuje první scénu, kdy se doktor a Klára opravdu spojují, poté, co se o ni staral v posteli. „Turbulentní let“ opravdu vyniká mezi Murrayovým skóre, protože je to v podstatě adrenalinová variace „River‘ s Path “ ze série 5 (Další přeskupení Riverova tématu se objeví během montáže Clary hacking The Shard v vyvrcholení). „Bah Bah Biker“ je krátký, ale sladký ušní červ, který se používá pouze jednou pro scénu Clary a doktora, a konečně, „mohl bych změnit názor“ vše zabalí teplým, sentimentálním nádechem, což nám dává několik závěrečných opakování Clařina tématu a jedenáctého tématu, abychom epizodu uzavřeli.

„The Bells of Saint John“ je docela middle-of-the-road epizoda Doctor Who s krásnými produkčními hodnotami, která chvíli trvá, než skutečně najde své postavení,ale je dobré stavět na dynamice od „sněhuláků“ a připravit půdu pro zbytek série 7B následovat.

hodnocení: 8/10.

boční poznámky:

Doctor Who zvony svatého Jana spiknutí 7

* „to je ona?““Žena dvakrát mrtvá a její poslední zpráva. Byl přitahován k tomuto místu míru a samoty, aby mohl věštit její význam. Pokud je skutečně šílený, pak je to jeho šílenství“.

* “ na jaké kapitole jste?““Deset „“ jedenáct je nejlepší. Budeš plakat oči “ viděl jsem, co jsi tam udělal, Moffat.

* Clara je napsána jako vaše stereotypní postava boomera ve svém prvním díle, která ví o počítačích tak málo, že se ani nemůže připojit k internetu, ale vzhledem k tomu, že jí má být sedmadvacet, je to docela velký úsek. Možná Clařiny rodiče nenáviděli moderní technologie a varovali ji, aby se držela dál od těch ďáblových krabic, když vyrůstala.

* „Alexeje mám vždycky tak rád, ale moje svědomí říká, že bychom ho asi měli zabít“ „budu informovat HR „“ ve skutečnosti se chystá na dovolenou. Zabij ho, až se vrátí. Nebuďme nerozumní“.

* “ vážně tam budeš sedět celou noc?““Jo! Slibuji, že z tohoto místa neustoupím“ „tak tedy, budu muset přijít k vám“.

* “ Představte si, že: lidské duše uvězněné jako mouchy na celosvětové síti. Stuck forever, volá o pomoc „“ není to v podstatě Twitter?“Člověče, doktor, který opravdu nemá rád Twitter.

* moje oblíbená scéna v této epizodě musí být doktor a Clara zachraňující letadlo před zhroucením. Miluji skóre Murrayho Golda („turbulentní let“), plný 360 výstřelů konzolové místnosti TARDIS a skutečnost, že Clara nikdy neupustí svůj šálek čaje celým utrpením, jako skutečná Angličanka.

* “ jsem doktor. Jsem mimozemšťan z vesmíru. Je mi tisíc let, mám dvě srdce a neumím létat letadlem! Můžeš?!““Ne!““Oh, fajn. Pojďme na to společně!“

* “ dobře. Kdy mi vysvětlíš, co se to sakra děje?“Snídaně „“ Co?! Nebudu čekat do snídaně!““Je to stroj času. Už nikdy nebudete muset čekat na snídani“.

* “ co se stane, když je najdete? Co se stane pak?““Nevím, nemůžu říct budoucnost, jen tam pracuji“.

* “ no, jsi mladý. Neměla bys dělat mladé věci s mladými lidmi?““Myslíš jako ty, například? Dolů, chlapče“.

* “ je to obscénní. Je to vražda!““Je to život. Farmář se stará o své stádo jako milující rodič. Jatka nejsou rozpor. Nikdo nemiluje dobytek víc než Burger King“.

* chápu, proč Clara nemohla udržet své nové počítačové dovednosti velmi dlouho, protože by ji příliš OP, ale opravdu jsem si užil ten sestřih jejího hackování střepu.

* doktor, který jede na motorce po boku střepu, je naprosto směšný vizuál a moc se mi to líbí.

* “ ty směšný muži. Proč jsi sem vůbec přišel? Za co?““Neudělal jsem to, jsem stále v kavárně. Dopíjím kávu, krásné místo. Hackuješ lidi, ale já? Jsem staromódní: hackuji technologii. Tady je vaše motivace “ sakra ano, doc.

* stojí za zmínku, že všechny tři Clařiny úvodní epizody („azyl Daleků“, „sněhuláci“ a „zvony svatého Jana“) obsahují scény někoho, kdo je mindwiped, což je docela vhodné při zpětném pohledu, vzhledem k okolnostem, jak opouští show v „Hell Bent“.

* “ Clara? Ve vaší knize byl list. Proč?““To nebyl list. To byla první stránka“.

* “ správně, Clara Oswaldová. Čas zjistit, kdo jste“.

Další Čtení: